d space6 03

Kurs prowadzony w środowisku ANSYS Workbench. Prezentowana będzie metodologia wykonywania analiz dynamicznych z zakresu: analizy modalnej, harmonicznej, response spectrum, drgań losowych (random vibration) i analizy dynamicznej w czasie (transient structural). 

Kurs jest skierowany do użytkowników mających wcześniejsze doświadczenie w symulacji metodą elementów skończonych. 

 
Czas trwania: 
2 dni
Cena za osobę:
Cena standardowa 1 600,00 PLN/netto
Klienci MESco z aktywną usługą TECS 1 300,00 PLN/netto
Pracownicy wyższych uczelni 1 300,00 PLN/netto
Studenci 1 000,00 PLN/netto
Poziom: 
Średniozaawansowany, wymagana znajomość z zakresu podstaw MES

Cel kursu:

Zaznajomienie uczestników z metodami analiz z zakresu dynamiki liniowej w środowisku ANSYS Workbench. Przedstawiona będzie procedura wykonywania analizy modalnej, harmonicznej, response spectrum, drgań losowych (random vibration) i analizy dynamicznej w czasie (transient structural).

Dla kogo?

Kurs jest skierowany do inżynierów posiadających doświadczenie w prowadzeniu analiz numerycznych.

Program:
  • Podstawy analiz dynamicznych
  • Analiza modalna (wyznaczanie częstotliwości drgań własnych i wektorów własnych układu)
    • Podstawy analizy modalnej
    • Uwagi dla analizy modalnej złożeń
    • Współczynniki uczestnictwa i masa modalna
    • Różne solvery analiz modalnych
    • Analiza modalna systemów słabo tłumionych
  • Analiza harmoniczna
    • Podstawy analizy harmonicznej
    • Przejście z dziedziny czasu do dziedziny częstotliwości
    • Ustawienia dla analizy harmonicznej
    • Stosowanie metody superpozycji modalnej dla liniowych analizach harmonicznych
    • Analiza harmoniczna z tłumieniem, grupowanie wyników i wektorów resztkowych
  •  Analizy w stanie nieustalonym dla systemów liniowych
    • Analizy w stanie nieustalonym z obciążeniami zmiennymi w czasie ANSYS Workbench
    • Uwagi dla liniowych analiz w stanie nieustalonym
    • Zadawanie obciążeń
    • Wybór właściwej wartości kroku czasowego
    • Stosowanie metody superpozycji modalnej